Menu
0%
Zapraszam

Zapraszam

Proste przepisy na tanie potrawy domowe, także dla tych początkujących w kuchni.

Kasza jaglana z jogurtem i owocami

Kaszę jaglaną odkryłam stosunkowo niedawno, choć z początku nie smakowała mi tak bardzo, jak obecnie. Nauczyłam się ją właściwie przyrządzać. Nieodpowiednio ugotowana ma smak goryczki. Aby temu zapobiec przed ugotowaniem należy opłukać ją na sitku pod bieżącą wodą (niektórzy zalecają zalewać ją wrzątkiem). Większość producentów kaszy jaglanej zaleca, aby gotować ją na małym ogniu przez ok. 20-25 minut, moim zdaniem to stanowczo za długo, bo wówczas kasza całkowicie przywiera do garnka i robi się z niej papka. Gotowałam ją wielokrotnie i w moim odczuciu wystarczy  w zupełności 10-15 minut. Ale oczywiście można gotować ją dłużej, jeśli ktoś odczuwa taką potrzebę.

Kasza jaglana jako jedna z niewielu kasz oprócz gryczanej jest zasadotwórcza. Jest bogata w krzemionkę, witaminy z grupy B, minerały i lecytynę. W dodatku jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu. Posiada właściwości lekko ocieplające organizm. Polecana jest zwłaszcza jesienią i zimą. Dobrze smakuje zarówno jako dodatek do gulaszu mięsnego, jak i w wersji na słodko z owocami czy bakaliami.

Poniżej moja skromna propozycja na dobry początek dnia, bądź jego zakończenie (często jadam taką jaglankę właśnie na kolację :-) ) Nie sugerujcie się niewielką ilością kaszy, jaką podałam (to moja porcja), można dać oczywiście więcej kaszy wedle indywidualnych potrzeb. Zachęcam do spróbowania jaglanki ;-) Wszystkich zainteresowanych kaszą jaglaną odsyłam tutaj.

 DSCN5314

(1 porcja)

Składniki:

– 3 łyżki kaszy jaglanej (lub więcej według uznania)

– 1 mały kubeczek jogurtu naturalnego

– 1 łyżka rodzynek

– 1 nieduży banan, 1 brzoskwinia – lub inne owoce

– garść ziaren słonecznika i migdałów

– szczypta soli

– 1 łyżeczka miodu

– 1 łyżeczka masła (opcjonalnie)

– szczypta cynamonu (opcjonalnie)

 

 

Kaszę opłukać na sitku pod bieżącą wodą (kasza straci nadmiar pyłu i charakterystyczny smak goryczki) i zalać wodą tak, by sięgała ok. 1 cm ponad kaszę. Dodać szczyptę soli. Gotować na małym ogniu pod przykryciem ok. 10-15 minut, od czasu do czasu mieszając. Kasza będzie gotowa, gdy wchłonie całą wodę i będzie miękka.  Rodzynki zalać na chwilę niewielką ilością wrzątku. W ten sposób wypłukamy zbędny dwutlenek siarki. Odcedzić.

Banana pokroić w plastry, brzoskwinię lub nektarynkę w nieduże kawałki. Ugotowaną kaszą wymieszać z jogurtem, dodać rodzynki i masło. Udekorować owocami i bakaliami. Posłodzić miodem. Spożywać od razu, zarówno na śniadanie jak i na kolację.

Smacznego!

Helen G.

DSCN52901

 

Podziel się ze znajomymi
loading...

8 odpowiedzi do “Kasza jaglana z jogurtem i owocami

  • Dzis tez wlasnie ja zjadlam , ale tylko z jogurtem…bez owocow. Masz racje Helen, nie potrzeba tak dlugo jej gotowac. Ja gotuje ok.10 min. a potem pod przykryciem jeszcze pare minutek stoi na wylaczonym piecu. Mamy takie same upodobania:):) Prawda, ze smakuje wysmienicie!! Pozdrawiam:):)

    • Dokładnie:)Jest naprawdę pyszna i co najważniejsze – zdrowa:)Pozdrawiam:)

  • Bardzo fajny przepis zwłaszcza dla kogoś kto stosuje dietę bezglutenową

    • Tak to prawda, jak co ostatnio staram się mocno ograniczyć gluten w diecie. Przestałam jeść pieczywo.

  • Przyznam, że kasza jaglana niezbyt często gości na moim stole, ale tak ją zachwalasz, że będę musiała wykorzystać Twój przepis i odkryć ją na nowo. Dzięki za przepis.

    • Bo to trochę zapomniana kasza. W moim rodzinnym domu w ogóle się jej nie jadło, sama ją niedawno odkryłam. Z początku średnio mi smakowała, a teraz ją wprost uwielbiam:)

  • Dzięki wielkie! Zrobiłam właśnie, przepyszne! Zapakowałam na jutro i zjem jako drugie śniadanie w pracy. Staram się zdrowo odżywiać i szukam takich pomysłowych (szybkich i prostych) przepisów.
    Jeszcze raz dzięki.

    • Fajnie, że danie Ci posmakowało. Kaszę jaglaną jadam regularnie na zmianę z owsianką z kakao :) Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>