Menu
0%
Zapraszam

Zapraszam

Proste przepisy na tanie potrawy domowe, także dla tych początkujących w kuchni.

Placki Kwaśniewskiego z jajek i sera

Placki z jajek i sera to jeden z podstawowych przepisów w diecie Kwaśniewskiego opartej na dużym spożyciu tłuszczów nasyconych na rzecz ograniczenia węglowodanów.  Miesiąc temu odstawiłam na próbę pieczywo. Placki zastępują mi chleb i ewentualnie ziemniaki czy kluski. Spożywam je posmarowane masłem i serem, wędliną czy twarogiem, właściwie tak jak kanapki z chleba. Oczywiście nie trzeba być na diecie Kwaśniewskiego, by je spożywać, są bardzo smaczne, sycące i proste w wykonaniu.

DSCN1162

Ja je przygotowuję z połowy proporcji. Dla 2 osób starczają na ok. 2-3 dni (spożywając na śniadania i kolacje). Z podanej proporcji wychodzi średniej wielkości salaterka placków.

Składniki:

– 25 dkg tłustego białego sera

– 8 jajek

– 2,5 płaskich łyżek mąki pszennej

– sól, suszony lubczyk lub inne zioło (w oryginale nie dodaje się soli ani ziół ale moim zdaniem placki są smaczniejsze)

– masło klarowane lub dobry olej np. z pestek winogron lub kokosowy (w oryginale jest smalec wieprzowy, którego nie lubię używać do długiego smażenia, bo dymi).

Ser rozetrzeć widelcem, wbić jajka, wsypać mąkę. Dokładnie wymieszać. Można użyć do tego miksera. Na patelni rozgrzać tłuszcz,  kłaść łyżką, kształtując okrągłe placuszki. Smażyć na średnim ogniu z obu stron na złoty kolor. Placki można jeść solo, jako chleb z masłem wędliną czy serkiem. Zastępują frytki, ziemniaki. Pokrojone w paski zastępują makaron.

Smacznego!

Helen G.

Podziel się ze znajomymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>