Menu
0%
Zapraszam

Zapraszam

Proste przepisy na tanie potrawy domowe, także dla tych początkujących w kuchni.

Słodycze

Słodycze są to produkty spożywcze oparte na bazie cukru, mąki, mleka, margaryny i dodatków jak kakao, bakalie, wiórki kokosowe.

Cukier rafinowany biały cukier powstaje z trzciny cukrowej lub buraka. Jest całkowicie pozbawiony składników mineralnych. Nazywa się go „cichym zabójcą” ze względu na jego niekorzystne działanie na organizm. Cukier osłabia odporność, niszczy magnez i potas, przyczynia się do powstania wielu chorób jak cukrzyca, otyłość, arterioskleroza, kandydoza (grzybica), choroby serca, próchnica, trudności w nauce u dzieci. Nadmiar spożywanego cukru odkłada się w tkankach powodując otyłość, nadciśnienie i zwiększenie poziomu cholesterolu we krwi.   Kaloryczność: 1 łyżeczka cukru (40g) – 40 kcal, 100g – 400 kcal.

Czekoladapowstaje z miazgi kakaowej, margaryny bądź masła kakaowego, cukru oraz dodatków w zależności od rodzaju (np. bakalie, orzechy, kawa, karmel). Czekolada zawiera   witaminy  A, B2, B3, B6, B12, E oraz magnez, potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk i miedź. Poprawia nastrój  i przeciwdziała depresji dzięki zawartości teobrominy, flawonoidów, fenylotylaminy oraz kofeiny. Uznawana jest również za afrodyzjak. Za najzdrowszą czekoladę uchodzi czekolada gorzka z uwagi na najwyższą zawartość miazgi kakaowej  (70% – 95%) oraz najmniejszą zawartość cukru.
Kaloryczność: czekolada gorzka 505kcal/100g, deserowa 537 kcal/100g, z orzechami 547 kcal/100g, mleczna 526 kcal/100g, biała 564 kcal/100g.

Helen G.

Podziel się ze znajomymi
loading...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>