Frittata – omlet po włosku


DSCN1146

Składniki  omletu można modyfikować wedle uznania. Można dodać zamiennie cukinię lub pieczarki, a zamiast szynki salami lub boczek. Omlet świetnie sprawdzi się zarówno na obiad, jak i na porządne śniadanie.

DSCN1146

(Dla 4 osób)

Składniki:

– ½ zielonej, czerwonej i żółtej papryki

– 1 pomidor (obrany ze skórki)

– 8 jaj

– 10 dkg szynki

– 10 dkg startego żółtego sera

– 1 łyżka masła

– 3 łyżki kukurydzy konserwowej

– 1 łyżka oliwy z oliwek

– 1 ząbek czosnku

– bazylia, oregano, słodka papryka, estragon

– sól, pieprz

 

Papryki umyć, usunąć gniazda nasienne, pokroić wzdłuż na cienkie paski. Podsmażyć na oliwie z oliwek z dodatkiem masła. Szynkę pokroić w kostkę, pomidora sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w plastry. Dodać do papryk i   wszystko posolić.  Jaja wbić do miski i roztrzepać widelcem, dodać soli, pieprzu, słodkiej papryki, szczypty estragonu i wyciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Wylać na warzywa. Dodać kukurydzę. Omlet oprószyć szczyptą bazylii i oregano.

 

Smażyć przykryty pokrywką przez 5 minut, po czym posypać startym żółtym serem. Smażyć jeszcze chwilę, aż wierch omletu się zetnie. Po usmażeniu podzielić na trójkąty, jak pizzę. Uwaga! danie jest bardzo sycące i nie wymaga żadnych dodatków.

Smacznego!

Helen G. 

DSCN1134

 

Poprzedni Grecka musaka
Nastepny Krokiety z pieczarkami i serem

1 Comment

  1. Mateusz Wojczyński
    21 kwietnia 2013
    Odpowiedz

    Danie wyśmienite, sam wielokrotnie robiłem takie pseudo pizze z omletu, można wrzucić do nich wszystko, tak jak do pizzy :).

    P.S poprawnie mówi się *sycące. Syty to mogę być ja po zjedzeniu omletu :)

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *