Owsianka z jabłkiem i bakaliami


DSCN3345

To świetny pomysł na energetyczne śniadanie, zwłaszcza w zimowe, chłodne poranki. Owsianka bogata w białko, witaminy zwłaszcza z grupy B, mikroelementy (m in. magnez i żelazo), kwasy tłuszczowe (NNKT) i błonnik zapewni nam energię na długi czas bez uczucia głodu. Płatki owsiane górskie posiadają niski indeks glikemiczny, niższy od płatków owsianych błyskawicznych.

DSCN3345
(1 porcja)

Składniki:

– 4-5 łyżek płatków owsianych górskich

– 1 szklanka wody (może być także mleko)

– 1 jabłko

– 3 suszone śliwki

– 2 suszone daktyle

– szczypta soli

– cynamon, kardamon

– 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)

– garść orzechów laskowych

Płatki zalać wodą i gotować aż zgęstnieją (kilka minut od zagotowania wody), lekko posolić. Jak woda się zagotuje wrzucić śliwki i daktyle oraz dodać szczyptę cynamonu  i kardamonu. Na koniec dodać starte na tarce o dużych oczkach jabłko. Odstawić na kilka minut, by nieco przestygła. Dodać miód i posypać garścią orzechów. Spożywać ciepłe.

Smacznego!

Helen G.

Poprzedni Zupa grochowa (grochówka)
Nastepny Pasta jajeczna

1 Comment

  1. Sue
    1 grudnia 2011
    Odpowiedz

    Nie wyobrażam sobie życia bez owsianki :)
    Fajna wersja!

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *