Sałatka z papryką i pomidorem „Samo zdrowie”


Sałatka z papryką i pomidorem „Samo zdrowie”

Jej autorem jest mój kochany tato. Przygotowuje sobie taką sałatkę z papryką i pomidorem codziennie jako dodatek do pieczywa, niezmiennie od ponad 20 lat! Nazywa ją „samo zdrowie”. Zgadzam się z tym, gdyż dobór składników mówi sam za siebie. Być może dlatego autor sałatki cieszy się nienagannym zdrowiem ;-) Sałatka z papryką i pomidorem jest bardzo smaczna. Pasuje zarówno do pieczywa oraz jako dodatek do obiadu, zwłaszcza mięsnego. Tato przyprawia ją na lekko pikantnie, choć to już zależy od indywidualnych gustów.

(Dla 3-4 osób)

Składniki:

– 1 papryka czerwona

– 1 pomidor

– mała cebula

– 1 ząbek czosnku

– 2 rzodkiewki + 1 do dekoracji

– malutki kawałek selera

– 1 mała marchewka

– 1 średni ogórek kiszony

– 2 łyżki oliwy z oliwek

– 1 łyżka wody z kiszonych ogórków

– świeży koper i natka pietruszki

– sól, pieprz ziołowy

– szczypta ziarenek smaku Winiary (opcjonalnie; dodatek taty)

Jak zrobić sałatkę z papryką i pomidorem?

Paprykę i ogórka pokroić w niedużą kostkę. Cebulę drobno posiekać. Czosnek przecisnąć przez praskę.  Pomidora sparzyć wpierw wrzątkiem, obrać ze skórki i pokroić w niedużą kostkę. Rzodkiewkę pokroić w ćwierć plasterki.  Marchewkę i selera zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Koper i natkę pietruszki drobno posiekać. Dodać do sałatki. Sałatkę polać oliwą z oliwek, doprawić solą, pieprzem ziołowym, dodać łyżkę wody z kiszonych ogórków. Można udekorować plasterkami rzodkiewki. Sałatkę z papryką i pomidorem podawać jako dodatek do pieczywa, bądź jako surówkę do obiadu.

Smacznego!

Helen G.


Galeria zdjęć

salatka-z-papryka-i-pomidorem-samo-zdrowie3salatka-z-papryka-i-pomidorem-samo-zdrowie2salatka-z-papryka-i-pomidorem-samo-zdrowie1
Poprzedni Chleb staropolski
Nastepny Rogaliki francuskie

4 komentarze

  1. ulazgi
    20 maja 2014
    Odpowiedz

    fajna bardzo :-)

  2. Urszula
    22 maja 2014
    Odpowiedz

    Też by mi smakowała :)lubię takie sałatki.

  3. anka
    22 grudnia 2015
    Odpowiedz

    Też taką wg przepisów ale kilka rzeczy zmienilam. Dodałamcebują z odrobina oleju od śledzi, ogórka zwykłego (zamiast kiszonego) i dołożyłam jedną żółtą papruczkę konserwowa. Sprawdź, też smakje wyśmienicie:-)

    • Helen G.
      Helen G.
      22 grudnia 2015
      Odpowiedz

      Składniki możemy modyfikować, wedle uznania. Z chęcią wypróbuję Twoją wersję:-)

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *