Menu
0%
Zapraszam

Zapraszam

Proste przepisy na tanie potrawy domowe, także dla tych początkujących w kuchni.

Owsianka z nasionami chia

O nasionach chia usłyszałam kiedyś od znajomej. Bardzo zachwalała ich prozdrowotne właściwości. Polecała dodawać je do owsianki, jogurtu czy musli. Postanowiłam sama się o tym przekonać. Faktycznie szałwia hiszpańska (Salvia hispanica L.), bo taka jest inna nazwa nasion chia, to bogate źródło błonnika (25%), białka (20%) i tłuszczów (34%; w tym cennych kwasów omega-3 i omega-6) oraz przeciwutleniaczy. Zawiera również witaminy z grupy B (B1, B2, B3), witaminę E oraz wapń, cynk, mangan, fosfor, potas i magnez. Roślina uprawiana jest w Ameryce Południowej. Spożywana była już przez Azteków i Majów.

SONY DSC

Czarne nasionka posiadają właściwości absorbujące wodę, nawet w proporcji 12:1. Dzięki dużej zawartości rozpuszczalnego w wodzie błonnika łatwo pęcznieją w żołądku, zapewniając uczucie sytości na długi czas. Mogą przez to okazać się w pomocne w odchudzaniu. Nasiona chia przypominają mi trochę popularne u nas siemię lniane. Nie mają wyrazistego smaku ani zapachu. Dzięki dużej zawartości składników odżywczych działają wzmacniająco na organizm, zwiększając poziom energii. Spowalniają też wchłanianie węglowodanów oraz obniżają poziom cholesterolu we krwi. Myślę, że warto włączyć je do naszej diety :-)

 SONY DSCSONY DSC

 

(1 porcja)

Składniki:

– 4-5 łyżek płatków owsianych (użyłam górskich)

– 1 szklanka mleka

– 1 łyżka nasion chia

– 1/2 banana

– 1 kiwi

– garść orzechów (do wyboru włoskie/ziemne/ laskowe)

– 1 łyżeczka miodu

– szczypta cynamonu

– szczypta soli

 

 

chia-250g nowa etykieta

Płatki owsiane wraz z nasionami chia i szczyptą soli zalać mlekiem i gotować na wolnym ogniu przez kilka minut, aż spęcznieją. Przełożyć do miseczki udekorować plasterkami banana i kiwi. Posypać orzechami i szczyptą cynamonu. Posłodzić miodem.

Smacznego!

Helen G.

SONY DSCSONY DSCSONY DSC

 

Podziel się ze znajomymi
loading...

8 odpowiedzi do “Owsianka z nasionami chia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>