Placki Kwaśniewskiego z jajek i sera


Placki Kwaśniewskiego z jajek i sera

Zastępują pieczywo i kluski w diecie dra Kwaśniewskiego, zwanej też dietą optymalną. Jest ona oparta na dużym spożyciu tłuszczów nasyconych na rzecz ograniczenia węglowodanów. Miesiąc temu odstawiłam na próbę chleb. Placki Kwaśniewskiego zastępują mi chleb i ewentualnie ziemniaki czy kluski. Spożywam je posmarowane masłem, żółtym serem i wędliną czy twarogiem, właściwie tak jak kanapki z chleba. Oczywiście nie trzeba być na diecie Kwaśniewskiego, by spożywać te placki. Są bardzo smaczne, sycące i proste w wykonaniu. Placki Kwaśniewskiego przygotowuję z połowy proporcji. Dla 2 osób starczają na ok. 2-3 dni (spożywane na śniadania i kolacje). Z podanej proporcji wychodzi średniej wielkości salaterka placków. Zainteresowanych dietą dr Kwaśniewskiego odsyłam na do książki J. Kwaśniewski, M.Chyliński „Dieta optymalna”.

Składniki:

– 250g tłustego białego sera

– 9 jajek

– 2 ½ płaskich łyżek mąki pszennej

– szczypta soli*

– smalec do smażenia

*w oryginale nie dodaje się soli ale moim zdaniem placki są wtedy smaczniejsze)

Jak zrobić placki Kwaśniewskiego z jajek i sera?

Ser rozetrzeć widelcem, wbić jajka, wsypać mąkę. Dokładnie wymieszać. Można użyć do tego miksera. Na patelni rozgrzać tłuszcz, kłaść łyżką. Smażyć okrągłe placki na średnim ogniu z obu stron na złoty kolor. Placki Kwaśniewskiego można jeść solo, zamiast chleba, z dodatkiem masła, wędliny czy sera żółtego. Zastępują też frytki, ziemniaki, zaś pokrojone w paski – zastępują makaron.

Smacznego!

Helen G.


Galeria zdjęć

placki-kwasniewskiego-z-jajek-i-seraplacki-kwasniewskiego-z-jajek-i-sera1placki-kwasniewskiego-z-jajek-i-sera2
Poprzedni Sałatka z groszkiem
Nastepny Łosoś smażony w ziołach

No Comment

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *